Thursday, March 10, 2005

路断了,我将何去何从?

财务恐慌这几天数度来袭。想着银行户口里的存款不但不够一个月的开销,而且连上两三个月的信用卡债都没敢清还……不恐慌是假的。

脸上虽然保持着镇静,心底却已经抽筋。我下一条财路到底是什么?

自从2003年尾离开美丽乐,我就没有工作,一直在吃老米。2004几乎一整年都用在反省和整理自己,提不起劲再冲刺一些什么。保险、传销都作过了,也很清楚这个行业的游戏规则是什么,已经失去那种冲昏头脑的狂热与拼劲。

2004年在灵性方面有很大的突破,使到一切都变成值得。虽然财务上日子比较难过,也偶有恐慌穿梭,但是对人生那晶莹剔透的顿悟,与那隐身万事万物背后的为什么,却有了一种全新的感受。

2004年的财务恐慌,也想不起出现多少次了,总是驱走了又跑回来烦我。我也有无力无助无奈的时候,但是我知道,这个最后的难关,我一定要咬紧牙根去跨过。

2005一开始,就知道所剩军粮不多,能够撑到今天三月份,不可不说是一种奇迹。坐吃山崩,我等待的是一种奇迹……别告诉我该做什么。只要你能够站在我身边,这个本身已经足够。

很多时候一个人身在局中,他不是不知道应该做什么,只是,这个应该他不想做,因为灵魂不参与。

支撑我走下去的坚定力量,是我对Abraham-Hicks的信仰。如果不是我相信,我想我早就出去找工作。我是那种热爱自由,狂放不羁的放浪天才。朝九晚五的工作,我不曾做过,也不想做。

如今,支撑我坚持下去的是Abraham的一封信。收到之后让我重新燃起希望,我希望在这里跟大家分享这“非物质存在体”的超人智慧。虽然是写给我的私函,但是里面没有什么特别的隐私成分,所以决定公诸同好:

In your expectation of it and noting it has not come to you it will not for it cannot come to you when you are noting its absence.

Deadlines are great when they help you allow but when you check to see if it is here or check to see if it has changed the idea of it not being here creates it continuing to NOT be here.

So the solution is to ask, that is a given, and then see it as if it has already happened. Act as if what you want is manifest and you have it already. No need to check now for you have it and the manifestation is on its way to you.

If you are new to manifesting things we suggest you don't set deadlines. For you are always checking will I have it in time. So the idea is to desire something and then let it happen. Not wanting to make it happen by action alone. The PERFECT game and the other 22 processes in our new book "Ask and it is Given" will help you to start to manifest things.

Easy does it at first. The idea I want this thing and it will show up because "I Will It" is not reality in most cases. For the lack of something is the reason you want it. And as you want it and don't see it, you become a vibrational match to it not being manifest.

Be easy with all of this and continue to ask your questions. We have been working privately with Chuck for two years and his questions have helped him greatly.

No comments: